S cieľom uľahčiť užívateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Používaním našich stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na vašom počítači / zariadení. Nastavenia cookies môžete zmeniť v nastavení vášho prehliadača.
  NATAAIR.SK    Každý má právo lietať tak často, ako len chce 


Obchodné podmienky
Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

1. Platnosť

Tieto obchodné podmienky platia pre všetky ústne, písomné, elektronické  a telefonické objednávky. Zákazník, ktorý vyhotovil objednávku (ďalej len objednávateľ) sa s nimi oboznámi pri každej objednávke. Odchýlky od týchto podmienok nebudú uznané, pokiaľ nebolo inak písomne dojednané medzi objednávateľom a firmou Jozef  Lukáč – O.D.S. Ružindolská 11 , Trnava (ďalej len dodávateľ). Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu podmienok, pričom nové podmienky platia od dátumu uvedeného dole. Objednávky odoslané pred týmto termínom budú vybavené podľa starých podmienok.

2. Účastníci

Dodávateľ uzatvára zmluvu s objednávateľom, ak tento je: a) súkromná alebo fyzická osoba, ak dovŕšil 18-ty rok života, b) právnická osoba, ak tento má bydlisko, príp. sídlo v Slovenskej republike, členských štátoch EU, prípadne v blízkom zahraničí. Ak bude dodávateľom predpokladaná neakceptovateľnosť objednávky vzhľadom na bydlisko (sídlo) objednávateľa, prip. iné prekážky, je dodávateľ oprávnený v čo možno najkratšom čase dojednať osobitné dodacie podmienky.

3. Predmet zmluvy

Dodávateľ dodá objednávateľom objednaný tovar príp. služby podľa aktuálnej ponuky. Ak dodávateľ dodatočne zistí chybu v ponuke, ktorá spôsobila rozdiel medzi objednávkou a ponukou v cene, parametroch tovaru príp. dodacích podmienkach, bude dodávateľ bezodkladne objednávateľa informovať mailom , alebo telefonicky. Tento môže objednávku podľa zmenených podmienok znovu potvrdiť. Ak sa tak nestane, je dodávateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy.

4. Uzatvorenie zmluvy, odstúpenie od zmluvy

Zmluvu o ponúkanom tovare príp. službe obdrží objednávateľ od dodávateľa. O uzavretí zmluvy bude objednávateľ dodávateľom informovaný, alebo sa táto považuje za uzavretú prijatím tovaru, príp. uskutočnením služby. Objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od obdržania tovaru zaslaním reklamácie (písomne prip. elektronicky), pričom je povinný vrátiť tovar v čo možnom najkratšom čase. Rozhodujúci je pritom termín zaslania reklamácie. Na tovar reklamovaný osobne v predajni dodávateľa obdrží objednávateľ písomne potvrdenie od dodávateľa. Náklady na vrátenie tovaru hradí objednávateľ okrem prípadu, kedy bol dodávateľom dodaný neobjednaný, príp. poškodený či nefungujúci tovar. Objednávateľ môže využiť právo na vrátenie tovaru i v prípade, ak tento do 14 dní bez udania dôvodu vráti dodávateľovi. Predpokladom je však, že tovar nebol používaný, nie je poškodený a zásielka je preukázateľne zaslaná v hore uvedenom termíne (poštová pečiatka). Tovar, ktorý svojou povahou nie je vhodný na spätné zaslanie, príp. podlieha nekontrolovateľnej skaze (akumulátory, batérie...) Ak dodávateľ nie je schopný zabezpečiť objednaný tovar, môže s objednávateľom dojednať dodávku tovaru s rovnakými alebo podobnými vlastnosťami, príp. môže odstúpiť od zmluvy.

Tovar preto prosím pokiaľ možno zasielajte späť:

  • nepoužívaný
  • nepoškodený
  • kompletný (vrátane príbalového letáku, visačiek a pod.)
  • spolu s dokladom o kúpe
  • pokiaľ možno v pôvodnom obale
  • balíky posielajte bežnou balíkovou poštou. Balíky poslané na dobierku nebudú prebraté.

Odporúčame vám tovar poistiť. Zásielky na dobierku nepreberáme. Kúpnu cenu tovaru Vám vrátime prevodom na Vami určený bankový účet (pokiaľ sa spolu nedohodneme inak), a to najneskôr do 15 dní v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona.

Záruka vrátenia peňazí - legislatívne podmienky

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

 

5. Dodávka

Minimálna cena objednávky nie je určená, avšak objednávateľ je povinný hlavne pri malých objednávkach zohľadniť minimálnu cenu zásielky 5,50 Eur (mimo zásielok, ktoré môžu byť zaslané ako dopis). Dodávka tovaru prebieha na náklady a riziko objednávateľa z predajne dodávateľa v Trnave na objednávateľom v objednávke zadanú adresu. Riziko nesie objednávateľ od momentu, kedy bol tovar predaný dodávateľom špedičnej firme, príp. pošte. Údaje o dodacom termíne sú nezáväzné.

6. Cena

Pod cenou sa rozumie v čase objednávky platná cena dodávateľa vrátane v tej dobe platnej dane z pridanej hodnoty. Dodávateľ si vyhradzuje právo na úpravu ceny na základe zmeny kurzu a dodacích cien výrobcu.

7. Spôsob platby

Spotrebiteľ má právo zvoliť si spôsob platby z nasledovných spôsobov:
a) platba v hotovosti pri osobnom preberaní tovaru,
b) platba dobierkou.

Platba faktúrou je možná len pre stálych zákazníkov v dopredu dohodnutom limite. Lehota splatnosti faktúry je 14 dní. V prípade nedodržania splatnosti faktúry je dodávateľ oprávnený účtovať objednávateľovi dodatočne 1% z ceny faktúry za každý začatý mesiac oneskorenia platby. Zásielky do zahraničia vrátane členských štátov EU sú možné len platbou vopred.

8. Vlastníctvo tovaru

Do okamihu vyrovnania všetkých finančných záväzkov objednávateľa zostáva dodaný tovar vlastníctvom dodávateľa. V prípade výmeny tovaru v rámci reklamácie je objednávateľ povinný pôvodne objednaný tovar v čo možno najkratšom čase dodať dodávateľovi.

9. Ochrana osobných údajov

  1. V zmysle Zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v platnom znení sa predávajúci ako prevádzkovateľ internetového obchodu NATAAIR.sk zaväzuje, že poskytnuté osobné údaje nebude bez súhlasu dotknutej osoby poskytovať tretím osobám.
  2. Predávajúci môže poskytnúť osobné údaje Slovenskej pošte, a.s. alebo poskytovateľovi kuriérskej služby v rozsahu nevyhnutnom pre hladký priebeh doručenia tovaru.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo použiť osobné údaje na účely propagácie tovaru a služieb internetového obchodu NATAAIR.sk.
  4. Predávajúci sa zaväzuje, že na žiadosť dotknutej osoby ukončí zasielanie propagačných materiálov alebo úplne odstráni jej osobné údaje zo svojej databázy. Požiadať môže dotknutá osoba telefonicky, e-mailom alebo poštou na adresu predávajúceho.
  5. Informovaný súhlas so spracúvaním osobných údajov
    Súhlasím, aby prevádzkovateľ e-shopu NATAAIR.SK , v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, spracúval moje osobné údaje v rozsahu:
     
    Titul, meno a priezvisko, telefón, adresa, e-mail za účelom vybavenie , odoslania a doručenia objednávky.
    Tento súhlas udeľujeme odo dňa udelenia súhlasu.
     
    Prehlasujem, že som bol/a riadne informovaný/á o spracovávaní mojich osobných údajov, ako aj o mojich právach, hlavne o práve:
     
    - na prístup k osobným údajom,
    - na opravu, resp. doplnenie údajov,
    - na výmaz údajov (byť zabudnutý),
    - na prenositeľnosť údajov,
    - vzniesť námietku proti spracovávaniu osobných údajov,
    - vzniesť námietku proti spracovávaniu osobných údajov pre účely priameho marketingu, čo zahŕňa aj profilovanie, pokiaľ sa týka tohoto priameho marketingu,
    - na obmedzenie spracovávania údajov,
    - nebyť predmetom automatizovaného individuálneho rozhodovania, vrátane profilovania,
    - podať návrh na začatie konania podľa § 100 zákona.
     
    Ak ako dotknutá osoba zistíte, že spracovávanie vašich osobných údajov je v rozpore s ochranou vášho súkromného a osobného života alebo v rozpore zo zákonom, máte právo požadovať od prevádzkovateľa alebo ním povereného sprostredkovateľa vysvetlenie a odstránenie takto vzniknutého stavu.
    Prehlasujem, že pokiaľ mám menej ako 16 rokov, tak som požiadal svojho zákonného zástupcu (rodiča) o súhlas so spracovávaním mojich osobných údajov.
     
    Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať, alebo pre uplatnenie svojich práv nás môžete kontaktovať na:
    0335353094-095 alebo na emailovej adrese: lukacjozef@stonline.sk

10. Právne normy

Na právny vzťah medzi dodávateľom a objednávateľom sa vzťahujú právne predpisy platné v čase priebehu dodávky v Slovenskej republike. Uplatnenie dohody EU o zmluvách v medzinárodnom obchode z 11.4.1988 je vylúčené.

11. Rôzne

Miesto plnenia je platné tak pre dodávku ako aj pre platbu a je v sídle dodávateľa: Jozef Lukáč – O.D.S , Ružindolská 16 Trnava

12. Naša firma Jozef Lukáč - ODS  zaoberajúcich sa predajom modelárskeho tovaru si plní povinnosti vyplývajúce zo Zákona o odpadoch č. 223/2001 Z.z., čo nás okrem iného zaväzuje k prispievaniu do Recyklačného fondu.

 

13. Poštovné a prepravné (SP,UPS,in time logistic)***

 

Osobný odber - do poznámky uvedťe dátum a čas prevzatia (rezervujeme tovar max. 3 dni v deň objednania)

Slovenská republika - Špedičná doprava (Slovak parcel) / platba vopred na účet do 150,- Eur – 5,50 Eur

Slovenská republika - Špedičná doprava (Slovak parcel) / dobierka do 150,- Eur – 6,00 Eur + dobierka 1,00 Eur

Slovenská republika - Špedičná doprava (Slovak parcel) / platba vopred na účet nad 150,- Eur - zdarma

*EXPRES do 12:00 - pri zásielkách DO 12:00 sa účtuje príplatok 50 % k prepravnému za službu EXPRES

*EXPRES do 09:00 - pri zásielkach DO 09:00 sa účtuje príplatok 100 % k prepravnému za službu EXPRES

 Všetky ceny sú uvádzané s DPH

*** Tieto obchodné podmienky v podmenu Poštovné a prepravné sú neplatné od 16.3.2020!!! Kontaktujte akékoľvek otázky  o podrobnejšie informácie ohľadom dopravy formou emailu alebo telefonicky!

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

 

Článok I
Právo na uplatnenie reklamácie

- Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.

- Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návodu na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.

Článok II
Miesto uplatnenia reklamácie

- Spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu v reklamačnom oddelení prevádzky Jozef Lukáč - ODS ,Ružindolská 16 Trnava s ohľadom na predávaný sortiment.

- Ak je v záručnom liste uvedený podnik určený k vykonaniu opravy, ktorý je v mieste prevádzky Jozef Lukáč ODS,Trnava, alebo v mieste pre spotrebiteľa bližšom a spotrebiteľ nemieni od spotrebiteľskej kúpnej zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny, uplatní právo na opravu u podniku určeného k vykonaniu opravy. Tým uplatnil právo zo záruky.

- Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (pokladničný blok). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka, nie však dlhšia, hoci takáto dlhšia záručná doba mohla byť vyznačená v stratenom záručnom liste.

Odporúčame vám tovar poistiť. Kúpnu cenu tovaru Vám vrátime prevodom na Vami určený bankový účet (pokiaľ sa spolu nedohodneme inak), a to najneskôr do 15 dní v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona.

Článok III
Zodpovednosť predávajúceho

- Pri predaji tovaru predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané, príp. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

- Ak tovar pri prevzatí spotrebiteľom má vady, je v rozpore so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.

- Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Pri vadách tovaru, ktoré sa prejavia do 6 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, platí, že tovar mal vadu už pri predaji, ak predávajúci nepreukáže opak. Predávajúci v takom prípade zodpovedá za vadu bez toho, aby sa museli skúmať podmienky záručnej doby.

Predávajúci nezodpovedá za rozpor s spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak
– spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám,
– spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
– reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru,
– sa preukáže, že ide o rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.

- Predávajúci nezodpovedá za vady:
– pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
– ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru,
– spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,
– spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.

- O prijatej reklamácii sa musí zákazníkovi vystaviť doklad s uvedením dátumu, kedy sa reklamácia uplatnila, aký tovar je reklamovaný, kedy a kde bol reklamovaný tovar zakúpený, ceny, za akú bol tovar zakúpený.

- Ak spotrebiteľ reklamuje vady tovaru, je zamestnanec reklamačného oddelenia povinný reklamáciu riadne preveriť a rozhodnúť o jej vybavení ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto trojdennej lehoty k rozhodnutiu o reklamácii sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

- Ak nie je spotrebiteľ spokojný s vybavením reklamácie, privolá zamestnanec, ktorý reklamáciu vybavoval, príslušného vedúceho, ktorý znovu celú situáciu posúdi a nájde prijateľné riešenie.

Článok IV
Lehoty na uplatnenie reklamácií

- Predávajúci zodpovedá za vady nepotravinárskeho tovaru po dobu 24 mesiacov od prevzatia veci spotrebiteľom, ak na tovare, jeho obale, návode alebo záručnom liste nie je uvedená dlhšia doba. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto dlhšej záruky. Ak výrobca (dodávateľ spoločnosti FIRMA, s.r.o.) poskytuje na svoje výrobky dlhšiu záručnú dobu ako 24 mesiacov, spoločnosť FIRMA, s.r.o. nesmie túto dobu skrátiť, aj keď sa to týka len niektorej súčiastky veci.

- Ak ide o použitú vec, kupujúci sa s predávajúcim môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov.

- Predávajúci nebude vydávať záručné listy, ak o to nepožiada spotrebiteľ. Na žiadosť spotrebiteľa je predávajúci povinný vydať záručný list. Ak to umožňuje povaha veci, postačí namiesto záručného listu vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe tovaru. Spotrebiteľovi sa vysvetlí, že k vybaveniu reklamácie postačuje doklad o kúpe.

- Predávajúci bude vydávať záručné listy v prípade dlhších záručných dôb než 24 mesiacov poskytovaných na vlastné výrobky a pri predávaných tovaroch, kde záručný list k výrobku pribalil dodávateľ.

- Záručný list obsahuje obchodné meno a sídlo predávajúceho ........., obsah záruky, rozsah a podmienky záruky, dĺžku záručnej doby, údaje potrebné na uplatnenie reklamácie. Ak záručný list neobsahuje všetky náležistosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky. Obsah, rozsah a podmienky záruky znamená:

– na ktoré vlastnosti tovaru sa poskytuje dlhšia záručná doba (môžu to byť len niektoré vybrané vlastnosti, nemusí to byť nevyhnutne výrobok ako celok),
– aké plnenie poskytne predávajúci (ak sa vada v poskytnutej záručnej dobe vyskytne – môže sa dohodnúť napr. vždy na vrátení zaplatenej kúpnej ceny alebo na výmene za bezvadný tovar),
– aké doklady musí kupujúci pri uplatnení práv z takto poskytnutej záruky predložiť, príp. aké iné podmienky musí splniť, napr. vrátenie s pôvodným obalom atď., aby sa mohol domáhať svojich práv pri poskytnutej záruke.

- Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si tovar prevziať, a to aj v prípade, že tak kupujúci neurobil. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy uplatnil toto právo, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

- Ak je reklamácia vybavená výmenou vadného tovaru za tovar bez vád, plynie pre nový tovar nová záručná doba znovu odo dňa prevzatia novej veci alebo odo dňa, kedy bol zákazník povinný si vec po vybavení reklamácie vyzdvihnúť.

- Ak nie je reklamácia vadného tovaru, za ktorú predávajúci zodpovedá, uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za vadu zaniká.

- V prípade, že si spotrebiteľ nevyzdvihol vec po vybavení reklamácie (maximálne po 30 dňoch od prijatia reklamácie), hoci sa mu vybavenie reklamácie riadne oznámilo doporučeným listom s výzvou na vyzdvihnutie veci, predávajúci postupuje nasledovne:

– po uplynutí lehoty na vyzdvihnutie reklamácie, ktorá sa spotrebiteľovi určila v predošlej výzve alebo po uplynutí primeranej lehoty, zašle predajca spotrebiteľovi druhú výzvu vo forme doporučenej zásielky s doručenkou, aby si vec na príslušnej prevádzke vyzdvihol a určí sa mu na to primeraná lehota (napr. 1 mesiac od doručenia),
– v prípade, že si zákazník ani po uplynutí tejto lehoty (lehota sa počíta od dátumu doručenia vyznačeného na doručenke, alebo uloženia na pošte, ak sa zásielka vráti) vec nevyzdvihne, môže cca po pol roku (alebo aj skôr podľa odhadu a skladovacích možností príslušnej prevádzky, o čom rozhodne vedúci prevádzky) vec predať,
– v prípade, že sa vec predá (ak ide o použitú vec po oprave, je nutné predávať ju so zľavou a možno k nej vyznačiť kratšiu záručnú dobu, minimálne však 12-mesačnú; vymenené veci možno predávať ako nové – za plnú cenu a v plnej záruke), je nutné viesť evidenciu, za akú cenu a kedy sa vec predala,
– v prípade, že by sa po lehote na vyzdvihnutie objavil zákazník, ktorý by žiadal vydanie svojej veci, je nutné mu povedať a preukázať, že bol 2x vyzvaný na vyzdvihnutie veci a z dôvodu, že sa k nej neprihlásil, bola táto vec predaná, pretože FIRMA nemôže nevyzdvihnuté veci dlhodobo skladovať; vedúci prevádzky môže ponúknuť spotrebiteľovi, že sa mu vyplatí časť sumy, za ktorú sa vec predala,
– poplatky za skladovanie sa vyberať nebudú.

Neoprávnená reklamácia

  • ak s výrobkom neobdržíme podrobný popis poruchy a popis podmienok pri ktorých sa porucha vyskytuje budeme to charakterizovať ako neoprávnenú reklamáciu a budeme si účtovať poplatok za diagnostiku výrobku a za prepravu výrobcovi , alebo dovozcovi tovaru
  • ak sa popísaná porucha neprejaví, alebo ak sa zistí, že porucha vznikla spôsobom, ktorý je vylúčený zo záručných podmienok je táto reklamácia považovaná za neoprávnenú reklamáciu a bude naúčtovaný poplatok za prepravu výrobcovi , alebo dovozcovi tovaru a diagnostiku výrobku
  • ak je porucha výrobku spôsobená zlou konfiguráciou, poprípade ak je výrobok bez chyby a chybu spôsobuje aplikácia užívateľa, je táto reklamácia považovaná za neoprávnenú reklamáciu a bude naúčtovaný poplatok za diagnostiku výrobku a za prepravu výrobcovi , alebo dovozcovi tovaru
  • v prípade neoprávnenej reklamácie bude výrobok na náklady zákazníka – užívateľa zaslaný späť

Zánik záruky

Záruka sa nevzťahuje na poruchy a škody ktoré vznikli :

  • ak bol výrobok mechanicky poškodený, alebo je poškodený treťou osobou
  • ak bol výrobok prirodzeným alebo mechanickým opotrebením
  • ak bol výrobok poškodený v dôsledku nesprávnej inštalácie
  • ak bol výrobok poškodený v dôsledku zanedbania preventívnej starostlivosti a bežnej údržby
  • ak bol prepojený s inými zariadeniami, ktoré nespĺňajú platné technické normy a špecifikáciu
  • ak bol poškodený dôsledkom používania iného ako originálneho spotrebného materiálu
  • ak bol výrobok vystavený prudkému nárazu spôsobeného pádom
  • ak bola na výrobku poškodená záručná plomba
  • ak bol výrobok poškodený živelnou udalosťou
  • ak bol výrobok vystavený nepriaznivému počasiu
  • ak bol výrobok používaný v chemicky agresívnom prostredí, prašnom a vlhkom
  • ak na výrobok pôsobilo silné elektromagnetické pole
  • ak do výrobku vnikla tekutina
  • ak sa vo výrobku nachádza kondenzát zapríčinený prechodom z mrazu do tepla a pod.
  • ak bol výrobok skladovaný alebo používaný mimo predpísaného teplotného rozsahu definovaného v návode na používanie
  • ak bol výrobok neodborne používaný alebo v rozpore s návodom na použitie
  • ak boli na výrobku vykonané úpravy , opravy alebo neoprávnené manipulácie
  • ak bol poškodený kolísaním napätia v rozvodnej sieti
  • ak bol poškodený atmosférickými výbojmi a prepätím v napájacej sieti, komunikačných vedeniach alebo elektrostatickým výbojom,
  • ak nebol predložený doklad o kúpe

Poznámka: Uvedené príklady nie sú zoznamom všetkých prípadov, ktoré môžu spôsobiť porušenie záručných podmienok.

Článok V
Práva spotrebiteľa

- Pri vadách tovaru, ktoré spotrebiteľ uplatní v priebehu záručnej doby, má právo pri odstrániteľných vadách aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu tejto súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú. Neprimeranosť nákladov posúdi vedúci obchodnej prevádzky v súlade s inštrukciami obdržanými z úseku obchodu a marketingu. Rovnako posúdi možnosť výmeny vadnej veci za bezvadnú. Pri výmene veci nie je dôležité, či táto vec už bola používaná.

- Pri vadách, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bránia tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vád, má spotrebiteľ právo:

– na výmenu veci (predávajúci je povinný vec vymeniť) alebo
– právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny (predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu).
Právo na výber možnosti má spotrebiteľ.

- Ak je vada odstrániteľná, avšak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (aspoň dve predchádzajúce opravy rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (v dobe uplatnenia reklamácie má tovar súčasne aspoň tri rôzne odstrániteľné vady) nemôže spotrebiteľ tovar riadne užívať, má právo na:

– na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátanie kúpnej ceny.
- Rovnaké práva ako pri vadách, ktoré nemožno odstrániť, má spotrebiteľ i v prípade, ak
– oprava vadného tovaru nebola vykonaná v lehote 30 dní od uplatnenia reklamácie.
- Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu veci, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny podľa charakteru vady. Predávajúci je povinný poskytnúť zľavu z ceny, resp. vrátiť časť už zaplatenej kúpnej ceny.

Článok VI
Reklamácia použitého a vadného tovaru

- Pri predaji použitých alebo vadných vecí musí predávajúci zabezpečiť zreteľné označenie, že ide o vadný alebo použitý tovar. Predávajúci má povinnosť upozorniť spotrebiteľa, o akú vadu ide – táto informácia musí byť uvedená na cenovke a obale veci. Takýto tovar musí byť vystavený osobitne a predáva sa oddelene od bezvadného tovaru. Tovar musí byť predávaný za nižšiu cenu, než za akú sa predáva rovnaký, ale bezvadný tovar.

- Pri použitých a vadných veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšie ceny nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

YmEwMjZhN